A Waldorf-intézmények autonóm, állampolgári alapítású iskolák.
Létrejöttük folyamatát így írja le a waldorfizmus magyarországi apostola, Vekerdy Tamás:
Elsőként a szülők intézményalapítási igényének kell megnyilvánulnia. Többnyire az óvodák, iskolák létrejöttét megelőzi kisebb-nagyobb szülői csoportok szerveződése, amelyek ilyen intézményt akarnak létrehozni és fenntartani gyerekeik számára. Ezek a csoportok aztán tanulmányozzák a Waldorf-pedagógiát, míg létrejön az a "kemény mag", amely nekilát az intézmény megszervezésének - telket, épületet szerez, szakembereket toboroz. A közösséghez tartozhatnak a külső támogatók, ill. azok a szakemberek is, akik majd itt szeretnének dolgozni. Ideális eset, ha tapasztalt ún. tanácsadó tanár jelenléte is segíti a szervező munkát.
Létrejöttük folyamatát így írja le a waldorfizmus magyarországi apostola, Vekerdy Tamás:
Elsőként a szülők intézményalapítási igényének kell megnyilvánulnia. Többnyire az óvodák, iskolák létrejöttét megelőzi kisebb-nagyobb szülői csoportok szerveződése, amelyek ilyen intézményt akarnak létrehozni és fenntartani gyerekeik számára. Ezek a csoportok aztán tanulmányozzák a Waldorf-pedagógiát, míg létrejön az a "kemény mag", amely nekilát az intézmény megszervezésének - telket, épületet szerez, szakembereket toboroz. A közösséghez tartozhatnak a külső támogatók, ill. azok a szakemberek is, akik majd itt szeretnének dolgozni. Ideális eset, ha tapasztalt ún. tanácsadó tanár jelenléte is segíti a szervező munkát.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése